VIDEO

Termin telewizji internetowej pojawił się w centrum uwagi w 1995 roku, kiedy stworzono oprogramowanie wskazujące, które było połączeniem okien kompatybilnych z Mbone i aplikacji skoncentrowanej na UNIX, służącej do przesyłania zarówno jedno-, jak i wielu źródłowych treści audio i wideo za pomocą protokołu transportu w czasie rzeczywistym (RTP) ) i protokół kontroli w czasie rzeczywistym (RTCP). Moment ten stał się przełomowy i zainicjował proces, który obserwujemy dziś, gdzie możemy oglądać w sieci programy i filmy online, gdzie tylko chcemy.

Architektura telewizji internetowej

Architektura IPTV składa się z czterech głównych bloków, które są super-head, biuro obsługujące wideo, biuro lokalne i dom abonenta. Super-head pobierze i zapisze wszystkie programy nadawane codziennie na krajowych kanałach telewizyjnych. Następnie zawartość programów jest przetwarzana w taki sposób, aby można je było przesyłać szybkimi łączami internetowymi, takimi jak łącza DSL i FTTH. Do dystrybucji kanałów IPTV wykorzystywane są różne adresy IP multiemisji. Super-head umieści zawartość na końcach lokalnego biura za pomocą wieloprogramowego strumienia transportowego do węzłów wideo. Stacja czołowa pobiera wideo z różnych źródeł, a także wykorzystuje koder MPEG i streamer multimediów do dostarczania treści danych. Interfejs zapewnia również bezpieczeństwo treści za pomocą systemu dostępu warunkowego (CAS) i systemu zarządzania prawami cyfrowymi (DRM). Spowoduje to połączenie i przechowywanie na nim lokalnych treści, wideo na żądanie i serwera reklamowego. Może także nadawać zawartość za pomocą anteny bezprzewodowej, a także szybkich łączy IP do strefowych biur końcowych. Głównym składnikiem lokalnych biur końcowych jest DSLAM (multiplekser dostępu do cyfrowej linii abonenckiej), którego głównym zadaniem jest połączenie danych i usług telefonicznych z usługami wideo IP.

Teraz główną funkcją lokalnego biura końcowego jest połączenie wszystkich tych informacji i rozpowszechnienie ich w obszarze abonenta za pomocą łączy cyfrowej linii abonenckiej (DSL) lub łączy STM. DSL będzie również działał jako rozdzielacz, ponieważ zmieni format treści w formie, do której użytkownik końcowy może uzyskać dostęp.

Trochę historii telewizji

W 1999 roku Brytyjska firma telekomunikacyjna o nazwie Kingston Communications uruchomiła IPTV za pośrednictwem cyfrowej linii abonenckiej (DSL). W 2001 roku dodała także usługę VoD, która była rzeczywiście pierwszą tego typu usługą uruchomioną na świecie. W 2005 roku jedna z firm z Ameryki Północnej uruchomiła kanał telewizyjny wysokiej rozdzielczości za pośrednictwem Internet Protocol TV. W 2010 roku wiele krajów azjatyckich i innych krajów europejskich uruchomiło również usługę VoD we współpracy z dostawcami usług internetowych za pośrednictwem usług IPTV. Uruchomili także usługi DVR za pośrednictwem dekoderów. W ten sposób powstała telewizji internetowa w rozumieniu dzisiejszym gdzie mamy do dyspozycji liczne kanały online, filmy online czy programy.

Do tej pory rynki amerykański i europejski stały się największymi krajami pod względem liczby abonentów, a ich ogólna liczba szacowana jest na ponad 1000 milionów, a do roku 2025 ma osiągnąć wartość 90 miliardów dolarów. Zapotrzebowanie na usługi IPTV rośnie na całym świecie. Ogromne zapotrzebowanie na niestandardowe treści telewizyjne jest głównym czynnikiem wzrostu rynku IPTV. Włączenie reklamy na żądanie wraz z treścią jest również jednym z głównych czynników przyspieszających działalność w tej dziedzinie i generujących dzięki temu przychody oraz marketing. Według badań kraje Azji i Pacyfiku, takie jak Indie, Korea Południowa i Chiny, są wschodzącymi rynkami IPTV podążającymi za trendami na rynku Ameryki Północnej i Europy. Kraje europejskie, takie jak Francja, Niemcy i Wielka Brytania, mają największy udział w rynku spośród wszystkich IPTV. Głównymi dostawcami IPTV, którzy świadczą usługi na rynku globalnym, są Matrix Stream Technologies, AT & T Inc, Verizon communication Inc., orange SK, SK telecom, Cisco Systems, technologie Huawei itp. Dziś to Indie stały się największym rozwijającym się rynkiem telewizji internetowej z powodu szybkiego rozwoju szerokopasmowych usług internetowych w całym kraju. Ten wzrost spowodował wzrost wielkości rynku protokołu internetowego TV do ponad 100 milionów przychodów.